24 Şubat 2011

Havuçlu Kek Tarifi


       Ne zamandır güzel bir havuçlu kek tarifi arıyordum. Aslında birkaç farklı tarif denedim, fena olmadılar; ama bu favori tarifim oldu ve sizlerle paylaşmaya karar verdim. Yemek kitaplarına ve dergilerine olan düşkünlüğüm sonucu, yine bir kitapçı ziyaretim sonunda elimde aşağıda gördüğünüz minik kitapçıkla mutlu mutlu eve geldim:) Müsait olduğum ilk anda da klasik havuçlu kek tarifini denedim. İlerleyen günlerde bu kitaptan birçok tarifi deneyip sizinle paylaşma fırsatı bulurum umarım. Deneyip bana sonuçları bildirmeyi unutmayın.
Afiyet olsun şimdiden :)



Malzemeler:

250 ml sıvı yağ
250 gr esmer şeker
3 yumurta
720 gr rendelenmiş havuç
120 gr doğranmış ceviz
375 gr un
1/2 çay kaşığı karbonat
2 çay kaşığı baharat

Kitapta un yerine "self raising flour" diyordu, bizde hazır kekunlar gibi oluyor bu un. Ben normal un kullandığım için yukarıdaki malzemelere ek olarak hamur kabartma tozu ekledim bir paket. Ayrıca kitapta karışık baharat diyordu, ben sadece tarçın koydum , isterseniz siz biraz zencefil, biraz tarçın da koyabilirsiniz.

Fırını 160 C 'ye ayarlıyorsunuz  önceden.
23 cm'lik bir yuvarlak kek kabını yağlayıp, altına da yağlı kağıt koyabilirsiniz.
Yağ, şeker ve yumurtayı küçük bir kapta krema kıvamında biraz yoğun bir hal alana kadar mikserle çırpın. Karışımı büyük bir kaba alın, üzerine havuç, ceviz ve elenmiş diğer kuru malzemeleri ekleyerek karıştırın.
Karışımı yağlamış olduğunuz kabın içerisine alın ve 1 saat 15 dakika pişirin. Pişme süresinin yarısında kekin üzerini folyo ile kaplayın. ( Sanırım pişme süresi uzun olduğundan üzerinin çok kurumaması için bu yöntemi öneriyorlar)
Kek biraz soğuduktan sonra  telin üzerine ters çevirip iyice soğumasını bekleyin.

**kekin üzeri için limonlu bir krema tarifi var kitapta. Çok istememe rağmen keki yaptığım zaman elimde malzeme olmadığından deneyememiştim ; ama en kısa zamanda üzerindeki kremasıyla bu keki tekrar denemek istiyorum. Tahminimce kremayla çok daha güzel olacaktır. Denemek isteyenler için kremanın tarifini de aşağıya ekliyorum.

Malzemeler:

30 gr margarin
80 gr labne peynir
1 çay kaşığı limon kabuğu
240 gr pudra şekeri

Yağ, peynir ve limon kabuğu rendesini hafif ve kabarık bir kıvama gelene kadar mikser yardımıyla çırpın. Sonrasında pudra şekerini de ilave ederek çırpmaya devam edin. Soğuyan kekin üzerine kremanızı ekleyin.

Umarım deneyenler beğenir bu tarifi. Sonuçlarınızı bekliyorum. Hatta yapıp deneyenler fotoğraf yollayabilirler, buradan yayınlarız:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder